Fattori chì affettanu a digestibilità di i nutrienti in l'alimentu per animali

Ⅰ.I fattori di a dieta

1. A fonte di cumpunenti dietetichi è u cuntenutu assolutu di nutrienti affettanu a determinazione di a digestibilità.In più di questu, l'effettu di u prucessu dieteticu nantu à a digestibilità ùn pò esse ignoratu.

2. A riduzzione di a particella di a materia prima dietetica pò migliurà a digestibilità, per quessa, migliurà l'utilizazione di l'alimentu, ma hà da purtà à a produtividade ridutta durante a trasfurmazioni di l'alimentu, l'aumentu di i costi di l'alimentazione è a mobilità ridotta.

3. I cundizioni di trasfurmazioni di a camera di pretrattamentu, sfracitura di particelle, prucessu di granulazione di vapore d'estrusione o secadoru ponu tutti affettà u valore nutrizionale di l'alimentu è cusì a digestibilità.

4. L'alimentazione è a gestione di l'animali di l'animali pò ancu influenzà a digestibilità, cum'è u tipu è a quantità di dieti alimentati prima.

Ⅱ.I fatturi di l'animali stessu

Fatturisti animali, cumpresa a razza, età, sessu, livellu di attività è statu fisiulogicu, deve ancu esse cunsideratu quandu si determina a digestibilità.

1. L'influenza di variità

1) Per studià l'effettu di e diverse razze, Meyer et al.(1999) anu realizatu una prova di digestioni cù 10 canini diffirenti chì pesanu 4,252,5 kg (da 4 à 9 cani per razza).Frà elli, i cani spirimintali sò stati alimentati cù dieti cumerciali in conserve o secchi cù una ingesta di materia secca di 13g/(kg BW·d), mentre chì i lupi irlandesi sò stati alimentati cù dieti in conserve cù una ingesta di materia secca di 10g/d.(kg BW·d).E razzi più pesanti avianu più acqua in i so feci, a qualità di feci più bassa è i movimenti intestinali più frequenti.In l'esperimentu, i feci di a razza più grande, u lupu irlandese, cuntene menu acqua chì u Labrador retriever, chì suggerenu chì u pesu ùn era micca u solu fattore per esse cunsideratu.Differenze di digestibilità apparenti trà variità eranu chjuchi.James è McCay (1950) è Kendall et al.(1983) truvaru chì i cani medium-sized (Salukis, German Shepherds and Basset hounds) è i cani chjuchi (Dachshunds and Beagles) avianu una digestibilità simili, è in i dui In l'esperimenti, i pesi di u corpu trà e razzi spirimintali eranu cusì vicinu chì e sfarenze. in a digestibilità eranu chjuchi.Stu puntu hè diventatu un puntu di tipping per a regularità di a perdita di pisu di l'intestinu relative cù l'aumentu di pisu da Kirkwood (1985) è Meyer et al.(1993).U pesu di l'intestinu viotu di i cani chjuchi conta da u 6% à u 7% di u pesu di u corpu, mentri quellu di i cani grossi cade à u 3% à u 4%.

2) Weber et al.(2003) anu studiatu l'effettu di l'età è a dimensione di u corpu nantu à a digestibilità apparente di e dieti estrusi.A digestibilità di i nutrienti era significativamente più altu in i cani grossi in tutti i gruppi d'età, anche se questi cani grossi avianu puntuazioni di feci più bassu è un cuntenutu di umidità più altu.

2. L'effettu di l'età

1) In u studiu di Weber et al.(2003) sopra, a digestibilità di macronutrienti in i quattru razzi di cani utilizati in l'esperimentu anu aumentatu significativamente cù l'età (1-60 settimane).

2) A ricerca di Shields (1993) nantu à i cuccioli di a Bretagna francese hà dimustratu chì a digeribilità di a materia secca, a proteina è l'energia in i cani di 11 settimane era 1, 5 è 3 punti percentuali più bassu di quellu di i cani adulti di 2-4 anni, rispettivamente. .Ma ùn sò micca stati trovati differenzi trà i cani di 6 mesi è di 2 anni.Ùn hè micca chjaru se a digestibilità ridutta in i cuccioli hè causata da un aumentu di u cunsumu di a dieta solu (pesu corpu parente o lunghezza intestinale), o da una diminuzione di l'efficienza digestiva in questa fascia d'età.

3) Buffington et al.(1989) paragunò a digestibilità di i cani beagle da 2 à 17 anni.I risultati anu dimustratu chì, prima di l'età di 10, ùn si trova micca una diminuzione di a digestibilità.À l'età di 15-17 anni, solu una piccula diminuzione di a digestibilità hè stata osservata.

3. L'effettu di u genere

Ci sò pocu studii nantu à l'effettu di u sessu nantu à a digestibilità.I masci in i cani è i misgi anu un ingesta di alimentazione più altu è l'excrezione di e femine, è una digestibilità di nutrienti più bassa di e femine, è l'effettu di e differenze di genere in i misgi hè più grande chì in i cani.

III.I fattori di l'ambiente

E cundizioni di l'abitazione è i fatturi ambientali parevenu influenzà a digestibilità, ma i studii di i cani allughjati in gabbie metaboliche o canile mobili anu dimustratu una digestibilità simili, indipendentemente da e cundizioni di l'alloghju.

Fatturi ambientali efficaci, cumpresa a temperatura di l'aria, l'umidità, a velocità di l'aria, i pavimenti, l'insulazione è l'adattazione di a temperatura di i muri è i tetti, è e so interazzione, ponu avè un impattu nantu à a digestibilità di nutrienti.A temperatura travaglia per mezu di u metabolismu compensatori per mantene a temperatura di u corpu o l'assunzione assoluta di l'alimentariu in dui maneri.Altri fattori ambientali, cum'è a relazione trà i gestori è l'animali di teste è u fotoperiodu, ponu avè effetti nantu à a digestibilità di nutrienti, ma questi effetti sò difficiuli di quantificà.


Tempu di post: 16-ghjugnu-2022